ЕЦП і КЕП — це віртуальні автографи, які візуально виглядають як набір символів, що зашифровані криптографічними інструментами. З їх допомогою можна підписувати і завіряти документи, а також реєструватись на державних сайтах.
Як отримати ЕЦП у додатку на телефоні
- Відкрийте програму, перейдіть в меню і виберіть Дія.Підпис.
- Ознайомтесь із заявою про надання кваліфікованих електронних підписів.
- Перетягніть повзунок вправо, щоб активувати ЕЦП.
- Якщо уже є ЕЦП на іншому пристрої, то його потрібно деактивувати, тому що ви можете мати тільки один активний Дія.Підпис.
- Зробіть фото для перевірки — наведіть камеру на обличчя і тримайте телефон вертикально на рівні очей. А ще треба буде усміхнутись і поморгати очима. Ви отримаєте повідомлення, що особу підтверджено.
- Придумайте код для Підпису і підтвердіть — він повинен містити 5 цифр. Збережіть цей номер, оскільки його потрібно вводити кожного разу при авторизації на різних сайтах і додатках.
У додатку Дія можна зробити ЕЦП самостійно і безкоштовно.
Як отримати КЕП на сайті
Можна замовити Кваліфікований електронний підпис (КЕП), він на відміну від звичайного ЕЦП має вищий рівень захисту і прирівнюється до автографу від руки.
КЕП є платним — ціна залежить від терміну дії сертифікату. Вартість одного року — 696 ₴, а двох — 1392 ₴. Після закінчення терміну дії його можна буде продовжити.
А ще є можливість придбати захищений носій особистого ключа (ЗНОК) або Токен. Це апаратно-програмний пристрій, який буває у формі USB-флешки або смарт-картки. Прикладами таких токенів є Алмаз-1К або Кристал 1. На Токені можна зберігати КЕП і захищати його від зловмисників.
КЕП можна використовувати у ситуаціях, які вимагають найвищого рівня захисту. Це можуть бути нотаріуси, органи державної влади та підприємства.
Ось як його зробити.
- Зайдіть на сайт і натисніть «Отримати послугу».
- У меню «Довірчі послуги» виберіть «Придбати сертифікат».
- Виберіть кваліфікований сертифікат. Вкажіть, чи будете купувати захищений носій.
- Виберіть пункт обслуговування у своєму місці, наприклад Києві, Львові або Дніпрі.
- Вкажіть категорію користувача — юридична, фізична або самозайнята особа.
- Оберіть термін дії сертифіката — 1 або 2 роки.
- Введіть дані власника сертифіката — прізвище, ім’я, по-батькові та ідентифікаційний код.
- Введіть номер у Демографічному реєстрі. Якщо у вас ID-картка, то він є на довідці про реєстрацію місця проживання. Якщо паспорт старого зразка, но номеру не буде і його можна не вводити.
- Вкажіть область і населений пункт за даними реєстрації.
- Вкажіть електронну пошту, телефон а також статус заявника — фізична особа або ФОП. Оплатити повинен власник сертифікату особисто.
- Дайте згоду на передачу та обробку персональних даних і вкажіть, чи потрібно публікувати сертифікат на сайті.
- Перевірте всі дані, якщо знайшли помилку, то можна повернутись назад і виправити.
- Оплатити можна онлайн або у відділенні банку.
Щоб отримати замовлений сертифікат, особистий ключ або захищений носій потрібно поїхати у пункт обслуговування кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг «Дія».